Войти как пользователь
Вы можете войти на сайт, если вы зарегистрированы на одном из этих сервисов:
< >
1 2 3 4 5

Reklamy na Facebooku. Wskazówki dotyczące udanej kampanii reklamowej na Facebooku

Facebook   Najpopularniejsza sieć społecznościowa na świecie

Facebook Najpopularniejsza sieć społecznościowa na świecie. Sieć zapewnia łatwą i interaktywną komunikację między użytkownikami. Według nieoficjalnych danych średnia długość pobytu dziennie na użytkownika na Facebooku wynosi około 1 godziny, czyli dwa razy więcej niż na innych portalach społecznościowych.

W ostatnich miesiącach, po uruchomieniu targetowania na Ukrainie, reklama na Facebooku stała się bardzo atrakcyjna dla ukraińskich reklamodawców. Możesz użyć banerów reklamowych i prostego tekstu reklamy. Banery i reklamy tekstowe są głównymi narzędziami reklamowymi na Facebooku. Ponadto reklamodawcy mają możliwość, wraz z uruchomieniem reklamy, tworzenia własnych stron do komunikacji i pozyskiwania klientów.

Facebook oferuje różne metody kierowania użytkowników . Niektóre z nich to:
- Płeć i wiek
- Lokalizacja
- Edukacja
- Miejsce pracy
- Stan cywilny
- Język
- Słowa kluczowe
- Zainteresowania

Ponadto reklamodawcy mogą wybrać model cenowy dla reklam:
- CPM (koszt tysiąca wyświetleń - cena za 1000 wyświetleń)
- CPC (koszt za kliknięcie - koszt za kliknięcie)

Możesz dodać mały obraz o wymiarach 110 x 80 pikseli do tekstu reklamy na Facebooku, dzięki czemu Twoja reklama będzie bardziej atrakcyjna.

Która opcja jest bardziej skuteczna, zależy od celu reklamy i przekazu reklamowego. Osobiście uważam, że płacenie za kliknięcie jest bardziej opłacalne niż za reklamę, ponieważ takie witryny generują ogromną liczbę wyświetleń dziennie, a klikalność reklamy może być bardzo niska.

Przed wyborem modelu cenowego dobrze byłoby przeprowadzić kilka testów z każdym modelem.

Przykład:
Twój dzienny budżet wynosi 50 USD.
CPC: Załóżmy, że wybierzesz maksymalny koszt 10 centów za kliknięcie. Z budżetem w wysokości 50 USD dziennie możesz przyciągnąć 50 / 0,1 = 500 odwiedzających Twoją stronę lub stronę.

CPM: z budżetem 50 USD i 0,10 centów na 1000 wyświetleń otrzymasz 500 000 wyświetleń reklam. Przy średniej klikalności wynoszącej 0,051% otrzymasz 255 odwiedzających. W porównaniu z modelem CPC, aby uzyskać 500 odwiedzających, konieczne jest osiągnięcie CTR do 0,1%, co jest niemal nierealne.

Oczywiście klikalność reklam zależy od tematu, tekstu i kierowania. Podobnie jak koszt reklamy, dane określone w tym artykule to minimalny dopuszczalny system reklamowy Facebook. Na wykresie widać zależność wskaźników CTR i CPC od tematu reklamy.

Na wykresie widać zależność wskaźników CTR i CPC od tematu reklamy

Zwróć także uwagę, jak CTR reklam zmienia się w zależności od wieku i płci użytkowników.

Zwróć także uwagę, jak CTR reklam zmienia się w zależności od wieku i płci użytkowników

Facebook jest jak Google , dążyć do optymalnej pracy swoich użytkowników i obliczać cenę w zależności od kilku czynników:

  • Popularność reklamy (ilu użytkowników kliknęło na nią, niezależnie od wybranego modelu)
  • Wskaźnik maksymalnego kosztu
  • Odwiedzający mają możliwość głosowania na reklamę w pozytywnym i negatywnym sensie. Mogą je zatwierdzić zgodnie z ich zainteresowaniami lub odwrotnie. Reklama, która otrzymała zbyt wiele „minusów”, będzie droższa lub może zostać zawieszona przez administratora.

Czy warto reklamować się na Facebooku?
Korzyści:

  • Użytkownicy Facebooka to ludzie z opiniami, ludzie są aktywni w Internecie i komunikują się na różne tematy
  • wszyscy są zaawansowanymi użytkownikami Internetu
  • Facebook oferuje niezwykle potężne narzędzie reklamowe, które pozwala wyświetlać reklamy komu i kiedy tego potrzebujesz.
  • Twoja marka może dotrzeć do jeszcze większej liczby zainteresowanych konsumentów, dzięki reklamie z ust do ust poprzez komentarze i opinie.
  • Skutecznymi przykładami przyciągania publiczności przez ten kanał marketingowy są międzynarodowe marki, takie jak Heineken, Carlsberg, Nike.

Wady:

  • Sieci społecznościowe wielokrotnie odrzucano jako kanał generowania sprzedaży. Ludzie, którzy aktywnie komunikują się z przyjaciółmi i rodziną, nie są szczególnie zainteresowani kupnem czegoś w tej chwili.
  • istnieje ryzyko nieuczciwego lub niewłaściwego postrzegania Twojej wiadomości, Twoja firma może cierpieć bardziej niż zarabiać.

Zanim zdecydujesz się skorzystać z możliwości reklamowych oferowanych przez Facebook, ważne jest, aby zadać sobie następujące kluczowe pytania:

  • Jaki jest cel moich reklam? Aby promować nową witrynę / usługę dzięki maksymalnej widoczności reklamy lub kierowaniu do wąskiej grupy odbiorców?
  • Co napiszesz w reklamie? Bardzo ważne jest, aby Twoja wiadomość była atrakcyjna dla użytkowników. Tania i fałszywa wiadomość może generować większe zainteresowanie przez krótszy okres, ale ...!
  • Co się stanie, gdy użytkownik trafi na moją stronę? To pytanie zadaje wielu reklamodawców.

Skuteczna kampania reklamowa rozpoczyna się od pytań:

  • Jak mogę być przydatny dla konsumentów, jak mogę ułatwić im wybór?
  • Co oferuję jest lepsze niż moi konkurenci?
  • Czy moja strona jest przyjazna dla użytkowników w zakresie nawigacji, szybkości, dokładności i stosowalności informacji, jakie opcje kontaktu opracowałeś?
  • Jaki jest mój cel w tej kampanii: sprzedaż, liczba odwiedzających, zbieranie danych i opinie użytkowników?
  • Co zrobisz z tymi danymi po zakończeniu kampanii?
  • Ile sprzedaży chcę wprowadzić w tej kampanii?
  • Czy mogę zmienić strategię reklamową w procesie, jeśli wyniki nie są zadowalające? Jakie inne opcje?

Po zakończeniu kampanii reklamowej należy opracować następujące punkty:

  • Szczegółowe badanie statystyk Twojej witryny / Strony na Facebooku , aby uzyskać pełniejsze informacje o tym, co odwiedzający oglądali bardziej / mniej, gdzie miała miejsce najwięcej sprzedaży.
  • Zakończenie kampanii reklamowej i śledzenie potencjalnych klientów według ich danych, pozwalające osiągnąć jeszcze lepsze wyniki

Oczywiście przygotowanie kampanii reklamowej w Internecie jest niezwykle ważnym krokiem. Według wielu ekspertów w tej dziedzinie, dobre przygotowanie i użycie odpowiednich narzędzi gwarantują sukces.

Reklama internetowa to bardzo potężne narzędzie do dotarcia do potencjalnych klientów w odpowiednim czasie i we właściwym miejscu!

Czy warto reklamować się na Facebooku?
Aby promować nową witrynę / usługę dzięki maksymalnej widoczności reklamy lub kierowaniu do wąskiej grupy odbiorców?
Co napiszesz w reklamie?
Co się stanie, gdy użytkownik trafi na moją stronę?
Co oferuję jest lepsze niż moi konkurenci?
Czy moja strona jest przyjazna dla użytkowników w zakresie nawigacji, szybkości, dokładności i stosowalności informacji, jakie opcje kontaktu opracowałeś?
Jaki jest mój cel w tej kampanii: sprzedaż, liczba odwiedzających, zbieranie danych i opinie użytkowników?
Co zrobisz z tymi danymi po zakończeniu kampanii?
Ile sprzedaży chcę wprowadzić w tej kampanii?
Czy mogę zmienić strategię reklamową w procesie, jeśli wyniki nie są zadowalające?